Kochać znaczy działać!

marca 21, 2015


Obiad właśnie się gotuje, pasztet z ciecierzycy piecze w piekarniku, a ja w międzyczasie czytam książkę Gary'ego Chapman'a "Kochać znaczy działać" i jednocześnie słucham audycji Radia Jedynka o MIŁOŚCI (wywiad z psychologiem Piotrem Mosakiem).

Zima już teoretycznie jest za nami więc wszędzie mówi się o wiosennej werwie i miłosnych zalotach w przyrodzie. Wiosna to taki czas odrodzenia kiedy wszystko budzi się do życia, kiedy zwierzęta (także ludzie) łączą się w pary i czują amory...

Czy komuś z Was wydaje się czasem, że inni są przeciwko Wam? 
Że czujecie że ktoś Was albo Wy kogoś już nie kochacie? 
Kiedy narzekanie, wady drugiej osoby biorą górę? 
Kiedy w związku, małżeństwie się nie układa albo Wasze relacje z rodzicami są osłabione lub żadne, bo codzienność przyćmiła to co dobre?



Gary w swojej książce zachęca nas do działania. Tak!
Dawne zakochanie może powrócić i możecie je przeżywać na nowo!
Bo kochać nie oznacza siedzieć bezradnie z założonymi rękami.

Jeśli oczekujecie czegoś od drugiej osoby, chcecie by ktoś Was traktował w określony sposób to... sami zacznijcie się tak zachowywać jakbyście tego oczekiwali. 

Weźcie sprawę w swoje ręce, zmieńcie taktykę postępowania wobec bliskich. 

Na pewno takie uczucia nie są Wam obce. Ale to są tylko UCZUCIA
A uczucia są zmienne. Zmienne jak pogoda. Szczególnie widać to w przypadku nas, kobiet. 

Nie pozwólcie by uczucia popsuły wszystko. Sam(i)/e spróbujcie się nastroić pozytywnie, porozmawiajcie z drugim człowiekiem. Ważne by każdy z Was wiedział co lubicie, co Wam sprawia przyjemność, czego od siebie oczekujecie.

Bardzo ważna jest rozmowa, no bo skąd inaczej możecie się czegoś dowiedzieć o drugim człowieku. Dialog buduje mosty, czyli więzy między ludźmi. Oprócz tego ważne jest by okazywać sobie wzajemnie czułość, dotykać się, umieć się przeprosić, unikać pogardy, poniżania. Szacunek jest bardzo istotny. W przeciwnym razie jego brak może zabić naszą relację.

Teraz kiedy robi się coraz cieplej warto wychodzić z domu. Pójść np. na spacer, wyciągnąć rower z piwnicy czy wybrać się na jakąś wycieczkę. Wspólny wysiłek fizyczny wzmaga hormony szczęścia - endorfiny i wzmacnia więzi. 

Miłość lubi przygody! 

Gary w swojej książce przytacza 40 historii z osobistym komentarzem. Każdy z nas może się odnaleźć w którejś z historii. Książka nastraja pozytywnie i daje siłę do tego by samemu zmienić coś w swoim życiu. 



Fragment książki:

Ludzka natura często zmusza nas, by patrzeć na innych w naszym życiu i wołać: "Nie zależy ci na mnie. Będę cię kochać tylko pod warunkiem, że najpierw ty mnie pokochasz". Nasza natura ma tendencję do wycofywania i czekania ze swoim darem dopóty, dopóki nie upewnimy się, że odniesiemy korzyść z poświęcenia swojego czasu, emocji i wysiłków...
(kliknij by powiększyć)


*Musiałam przenieść swojego bloga ponieważ miałam problemy z publikowaniem postów. Jednak jestem przyzwyczajona do blogspotu. Choć przyznam że żal mi było opuszczać pierwotną wersję bo trochę się napracowałam przy grafice. No ale cóż lepszy minimalizm i łatwiejsza edycja niż ciągłe awarie i problemy z publikacją. Już prawie myślałam że zjadło mi nowego posta. Ale byłam zła. Dzięki Bogu jest! :)

You Might Also Like

0 komentarze

A Ty co o tym myślisz? :-)

Czytam