Miłość mi wszystko wyjaśniła

maja 14, 2015


Prawdziwa miłość nie jest mglistym uczuciem ani ślepą namiętnością. Jest wewnętrzną postawą, ogarniającą całe jestestwo człowieka. Jest patrzeniem na bliźniego nie po to, by się nim posłużyć, ale by mu służyć.
Jan Paweł II

Wdzięk nad wdziękami skromna kobieta 
Syr 26,15

Jakże jesteś piękna i jakże pełna wdzięku 
Pnp 7,7


Modlitwa o dobrą żonę


Święty Józefie, przeczysty Oblubieńcze Bogarodzicy Maryi! Bóg uczynił Cię najszczęśliwszym małżonkiem, dając Ci za towarzyszkę życia Najświętszą i Niepokalaną Dziewicę, Matkę samego Boga. Przez piękno i świętość Twojego życia stałeś się Patronem wszystkich małżonków. Proszę Cię o szczęśliwy wybór i łaskę dobrej, wiernej, roztropnej i świętej żony, której mógłbym powierzyć moje serce i złączyć się z nią mocą łaski sakramentu małżeństwa. Uproś jej mądrość życia, szerokość serca, pobożność, aby promieniowała dobrocią i kształtowała życie rodziny według zamysłów Przedwiecznego. Amen.

Modlitwa o dobrego męża


Święty Józefie, Oblubieńcze Bogarodzicy! Na progu dojrzałego i samodzielnego życia zwracam się do Ciebie o pomoc w podjęciu trudnej decyzji małżeństwa i wyboru odpowiedniego męża. Świadomość, że sama Najświętsza Maryja Panna - Matka Boża, znalazła w Tobie najlepszego towarzysza życia i wiernego Oblubieńca, sprowadza mnie dziś w tej sprawie do Ciebie. Proszę Cię o łaskę dobrego męża, wiernego towarzysza życia, z którym mogłabym związać się węzłami sakramentalnej łaski, założyć rodzinę Bogiem silną, dzielić losy w powodzeniu i niedoli, we wzajemnym zrozumieniu, szacunku, miłości i poświęceniu się oraz budować szczęście życia rodzinnego na zasadach Ewangelii. Amen.




Miłość mi wszystko wyjaśniła,
Miłość wszystko rozwiązała -
dlatego uwielbiam tę Miłość,
gdziekolwiek by przebywała.
A że się stałem równiną dla cichego otwartą przepływu,
w którym nie ma nic z fali huczącej, nie opartej o tęczowe pnie,
ale wiele jest z fali kojącej, która światło w głębinach odkrywa
i tą światłością po liściach nie osrebrzonych tchnie.
Więc w tej ciszy ukryty ja - liść,
oswobodzony od wiatru,
już się nie troskam o żaden z upadających dni,
gdy wiem, że wszystkie upadną.
JP2

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Witaj :) ja modliłam się za przyszłego męża, ale przede wszystkim modliłam się o to by nie zapomnieć o Bogu w zawirowaniach jakie były moim udziałem w ostatnich kilku latach i ... Pan Bóg prostuje nasze drogi i sam uczy miłości, obdarowuje właściwymi uczuciami i emocjami, tylko musimy słuchać, jego głosu, szeptu i z odwagą postępować.
    Ostatnio też zastanawiam się czy ta modlitwa za przyszłego małżonka działa "na niego" czy ma działąnie przede wszystkim wewnatrz nas... Na zasadzie wewnętrznej przemiany, która uzdalnia nas dzieki Duchowi świętemu do dokonania dobrego wyboru osoby i właściwego, madrego budowania pięknej relacji... ?

    Ciekawy blog, będę tu zagladać z przyjemnością ;)

    OdpowiedzUsuń

A Ty co o tym myślisz? :-)

Czytam